Amazon podobno buduje platformę dla koncertów i występów audio na żywo

koncert
W skrócie: dział muzyczny Amazon podobno pracuje nad nową funkcją audio na żywo, aby wzmocnić swoją ofertę treści na inteligentnych głośnikach i za pośrednictwem asystenta głosowego Alexa.

Źródła zaznajomione z tą sprawą powiedziały Axiosowi, że Amazon koncentruje swoje wysiłki przede wszystkim na koncertach i występach na żywo, ale jest również otwarty na możliwość nadawania audycji radiowych i podcastów.

Jak słusznie podkreśla Axios , aplikacje audio na żywo zyskały na popularności podczas pandemii. Clubhouse, jedna z wiodących społecznościowych aplikacji audio na Androida i iOS, ujawniła w weekend, że obecnie obsługuje średnio 700 000 pokojów z dźwiękiem na żywo dziennie – w porównaniu z zaledwie 300 000 w maju.

koncert

Tymczasem Spotify zgarnął Betty Labs, twórcę aplikacji audio na żywo, za nieujawnioną kwotę w marcu. Głównym produktem Betty Labs była aplikacja audio o nazwie Locker Room, która skupiała się na rozmowach sportowych. Wygląda na to, że Spotify wprowadził tę technologię do nowego produktu o nazwie Greenroom, który koncentruje się na muzyce, sporcie i kulturze.

Źródła powtórzyły Axiosowi, że Amazon koncentruje się głównie na tworzeniu cyfrowego narzędzia do strumieniowego przesyłania na żywo występów i rozmów, a nie czystej sieci społecznościowej audio. Ale jeśli Amazon zdecydował, że chce sięgnąć po tradycyjne radio, to z pewnością istnieje taka możliwość.

Nielsen powiedział jeszcze w 2019 roku, że radio naziemne dociera każdego tygodnia do większej liczby Amerykanów niż jakakolwiek inna forma mediów. Dzieje się tak głównie dlatego, że większość słuchania radia odbywa się w pojazdach, ale jak widzieliśmy w zeszłym roku, takie nawyki mogą się drastycznie zmienić bez ostrzeżenia.