Producenci samochodów często wystawiają produkty do wycofania produktu, rozwiązując problemy w pojazdach, które zostały nieumyślnie wysłane z problemami mechanicznymi, elektrycznymi lub programowymi. Niestety, pojazdy elektryczne nie są odporne na takie wycofania, a w przeszłości byliśmy świadkami, jak producenci tacy jak Tesla i Lucid wycofywali swoje produkty. Tylko w 2022 r. Tesla wydała łącznie 13 produktów wycofanych z rynku dla pojazdów Model 3 i Model Y z roku modelowego 2022 w związku z problemami z oprogramowaniem . I wygląda na to, że firma ma więcej w zanadrzu.
W najnowszym przykładzie Tesla przywołała aż 130 000 pojazdów, które ucierpiały z powodu problemu z oprogramowaniem. Ten problem spowodował przegrzanie pokładowego systemu informacyjno-rozrywkowego w samochodach. Najwyraźniej problem z przegrzewaniem był bardziej widoczny, gdy pojazd był szybko ładowany. Według CNN , wycofywanie najnowszych produktów Tesli nie wiąże się z koniecznością odwiedzania przez właścicieli stacji obsługi Tesli. Zamiast tego ćwiczenie polegało na wydaniu przez Teslę aktualizacji OTA w celu rozwiązania problemu, dzięki czemu cały proces był podobny do aktualizacji oprogramowania na nowoczesnym smartfonie.
Modele dotknięte ostatnim wycofaniem produktów Tesli
Ten dość osobliwy problem z przegrzewaniem dotyczy szerokiej gamy samochodów Tesli w latach modelowych 2021 i 2022. Należą do nich 2022 Model 3, modele z lat 2021 i 2022 Model S, 2021 i 2022 Model X oraz 2022 Model Y. Przyczyną problemu jest specyficzny mikrochip w systemie informacyjno-rozrywkowym w tych samochodach, który nie chłodzi wystarczająco. Ten przegrzewający się chip w końcu powoduje opóźnienie systemu Infotainment, a w niektórych przypadkach powoduje, że ekran systemu Infotainment wydaje się pusty.
Ponieważ system informacyjno-rozrywkowy uzyskuje dostęp do wielu podstawowych funkcji Tesli, problem ten wpłynął na normalne funkcjonowanie samochodu. Niektórzy właściciele samochodów nie mogli korzystać z kluczowych funkcji, takich jak nawigacja, klimatyzacja, a nawet podgląd na żywo z kamery cofania.
Tesla powiedział również National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), że otrzymał 59 roszczeń gwarancyjnych, które były bezpośrednio związane z tym problemem. Firma dodała, że po raz pierwszy zidentyfikowała ten problem z przegrzaniem w styczniu 2022 roku. W pierwszych kilku partiach samochodów, które miały ten problem, Tesla wymienił chip komputerowy, który go spowodował. Jednak do kwietnia 2022 r. Tesla znalazła sposób na rozwiązanie problemu, wydając poprawkę do oprogramowania.
Jeśli posiadasz jeden z wyżej wymienionych modeli samochodów Tesla i podejrzewasz, że masz ten problem, teraz może być dobry moment, aby sprawdzić, czy Twój samochód ma oczekującą aktualizację oprogramowania. Możesz również sprawdzić za pomocą narzędzia wyszukiwania numeru VIN Tesli, aby sprawdzić, czy Twój pojazd jest częścią tego lub innego oficjalnego wycofania.